Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου (ΗΤΚ) ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας (διαμέρισμα, αποθήκη, θέση στάθμευσης κτλ) είναι ένας ηλεκτρονικός φάκελος που δημιουργείται και αποθηκεύεται στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΤΕΕ) και περιέχει όλα τα στοιχεία του κτιρίου – ιδιοκτησίας από την ημερομηνία κατασκευής του – της μέχρι και σήμερα, σε ηλεκτρονική μορφή.

Η δημιουργία ηλεκτρονικής ταυτότητας έχει ως σκοπό τον έλεγχο, την αποτύπωση και την ενημέρωση της υφιστάμενης κατάστασης του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας (εφόσον αυτή έχει τροποποιηθεί σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια ή μεταγενέστερη πράξη νομιμοποίησης). Αν κατά τον έλεγχο της ιδιοκτησίας διαπιστωθεί οποιαδήποτε μορφής μεταβολή – αυθαιρεσία, θα πρέπει να γίνει πρώτα νομιμοποίηση και στη συνέχεια έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας της ιδιοκτησίας.

Η συγκέντρωση όλων των στοιχείων που αφορούν το κτίρια ή την ιδιοκτησία γίνεται στο μητρώο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος προκειμένου να είναι άμεσα διαθέσιμα προς κάθε ενδιαφερόμενο και στη συνέχεια να γίνεται ενημέρωση τυχόν μεταβολών της ιδιοκτησίας.

Πότε πρέπει να γίνεται η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου ή Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας;

Το απόσπασμα ταυτότητας κτιρίου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας (διαμέρισμα, αποθήκη, θέση στάθευσης κλπ) μαζί με το πιστοποιητικό πληρότητας και την βεβαίωση μηχανικού, τα οποία εκδίδονται με την ολοκλήρωση της δημιουργίας της ηλεκτρονικής ταυτότητας, πρέπει να υποβάλλονται υποχρεωτικά κατά τις συμβολαιογραφικές πράξεις που αφορούν την συγκεκριμένη ιδιοκτησία όπως πχ κατά τη μεταβίβαση ή την μεταβολή της σύστασης τους.

Η δημιουργία ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή στο πρόγραμμα “Εξοικονομώ”.

Διαδικασία έκδοσης Ηλεκτρονικής Ταυτότητας – Πιστοποιητικού Πληρότητας

Για την έκδοση ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι απαραίτητη αρχικά η αυτοψία και η αποτύπωση του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας (διαμέρισμα, αποθήκη, θέση στάθμευσης κτλ) προκειμένου να διαπιστωθούν τυχόν μεταβολές σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια ή πράξη νομιμοποίησης που μπορεί να έχει γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο.

Αν διαπιστωθεί οποιαδήποτε μεταβολή ή διαφοροποίηση της ιδιοκτησίας σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια ή μεταγενέστερη πράξη νομιμοποίησης τότε υποχρεωτικά θα πρέπει να προηγηθεί η νομιμοποίηση της ιδιοκτησίας και στη συνέχεια να γίνει η έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας της.

Παράλληλα, για την ορθή πλήρωση του φακέλου είναι απαραίτητη η συγκέντρωση όλο των απαραίτητων στοιχείων και εγγράφων που αφορούν την ιδιοκτησία. Με την συγκέντρωση των στοιχείων προχωράει και η δημιουργία του ηλεκτρονικού φακέλου.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, την οριστική υποβολή της ταυτότητας και την πληρωμή του “τέλους ανταπόδωσης”, γίνεται εκτύπωση του αποσπάσματος ταυτότητας κτιρίου ή αυτοτελούς διηρημένης ιδιοκτησίας μαζί με το πιστοποιητικό πληρότητας και την βεβαίωση μηχανικού.

Aναλαμβάνoυμε την αυτοψία, την νομιμοποίηση (εφόσον χρειάζεται) και την δημιουργία ηλεκτρονικής ταυτότητας για κτίρια και αυτοτελούς διηρημένες ιδιοκτησίες (διαμερίσματα, αποθήκες, θέσεις στάθμευσης κλπ). Για την πώληση ή μεταβίβαση της ιδιοκτησίας σας απαιτείται η έκδοση του πιστοποιητικού πληρότητας ώστε να εκδοθεί η ηλεκτρονική ταυτότητα από Πολιτικό Μηχανικό. Παρακάτω θα δείτε τα δικαιολογητικά που χρειάζονται ωστε να συνταχθεί σωστά η ηλεκτρονική ταυτότητα της ιδιοκτησίας.